Hugo Boss vindt Zalando te ordinair

Zalando staat voor velen voor gillende, hysterische vrouwen die uit zijn op koopjes. En het is net dat imago dat het modehuis Hugo Boss tegen de borst stuit. Ze willen zelfs dat hun luxelijn ‘Boss’ niet meer verkocht wordt op de site.

Het merk is al verdwenen uit de online shop. “Bij Zalando past zowel de uitstraling als de slogan ‘Schreeuw van geluk’ niet bij het eerste klasse-imago van ons merk”, aldus Boss zelf. “We moeten in alle verkoopkanalen veel aandacht besteden aan een goede positionering van ons merk. En dus ook online.” De goedkopere lijnen Boss Orange en Boss Green blijven wel aanwezig op Zalando.

Volgens experts zou vooral het feit dat Zalando ook buiten de sale periode regelmatig fikse kortingen aanbiedt, tegen de borst van Boss hebben gestoten. Door die prijzenhantering zou het modehuis de webshop volgens kenners zelfs “te ordinair” vinden. Eerder liet Hugo Boss al weten geen maatpakken meer onder de 400 euro te zullen produceren voor de tak ‘Boss’.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • email
  • NuJIJ
  • Print
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Bloglines
  • eKudos
  • MySpace
Geschreven door: Marie- Louise Reichenbach

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*