Beautybeurzen krijgen eigen gezicht

BeautybeursDe markt van beauty en wellness wordt alsmaar professioneler. Wetgeving wordt aangescherpt en innovatieve behandelingen en producten volgen elkaar snel op. Tegelijkertijd vervagen de grenzen. Schoonheidsspecialisten worden huidspecialist en voorportaal van de dermatoloog. Beursbezoekers verwachten al deze ontwikkelingen nadrukkelijk terug te zien op Beauty Trade special en Beauty Salon dimensions, de vakbeurzen voor de persoonlijke verzorgingsbranche.

“De aanleiding om beide beurzen te bezoeken moet groter worden”, geeft marktmanager Annelies Bodifée aan. “Ze moeten nog beter aansluiten op de dagelijkse praktijk en ontwikkelingen in de branche en uniek in opzet en inhoud. Uit een enquête onder ons beautypanel blijkt dat zowel bezoekers als exposanten een groter onderscheid willen zien tussen Beauty Trade special in het voorjaar en Beauty Salon dimensions in het najaar.” Beide beurzen gaan dan ook veranderen van opzet en inhoud. Bij de voorjaarsbeurs wordt de focus nadrukkelijk gelegd op een totaalaanbod waar innovaties worden gepresenteerd en bedrijven hun complete productaanbod ten tonele brengen. De Beauty Salon dimensions in het najaar wordt compact en specialistisch in opzet en is specifiek gericht op kennisoverdracht aan de hand van workshops en presentaties over de allerlaatste ontwikkelingen in de branche.

Voorjaarsbeurs Beauty Trade special
In het voorjaar presenteren de bedrijven hun totaalaanbod aan producten. Beautyprofessionals krijgen een zo compleet mogelijk beeld van het assortiment aan de hand van presentaties en demonstraties. Dit is bovendien van oudsher het moment voor bedrijven om innovaties te presenteren. Eindexamenkandidaten, ofwel aankomende professionals in de beautybranche, maken tijdens Beauty Trade special kennis met leveranciers en hun producten. (Aankomend) visagisten strijden om de felbegeerde Make-Up Award en ROC-leerlingen worden ge-enthousiasmeert hun vaardigheden aan een groot publiek te tonen. Daarnaast vindt in het voorjaar de Beauty Press Innovation Awards plaats, dé brancheprijs voor het meest innovatieve beautyproduct binnen de professionele schoonheidsbranche.

Beauty Salon dimensions najaar
Deze beurs is compacter en sluit extra aan op de ontwikkelingen die spelen in de beautybranche. Beauty Salon dimensions is specifiek gericht op kennisoverdracht en informeren van professionals. Bedrijven presenteren hier geen totaalaanbod zoals in het voorjaar maar ze bieden een meer inhoudelijke, verdiepende presentatie van specifieke producten. De bedrijven kunnen mede invulling geven aan het inhoudelijke beursprogramma. De beursvloer wordt verdeeld in twee professionele segmenten. Hierdoor wordt de herkenbaarheid voor alle beautyprofessionals helder en herkent zij zich beter in het aanbod van haar beroepsmatige interesse. Het eerste segment is Face & Body. Hier staan bedrijven met producten, diensten en apparatuur op het gebied van gezichts- en lichaamsverzorging. Bedrijven bieden een gezamenlijk, inhoudelijk programma dat bestaat uit workshops en een groot inspiratieplein. Op dit plein kan de bezoeker kennis maken met ideeën en ontwikkelingen rondom voeding. Er vindt in dit segment geen directe verkoop plaats.

In het tweede segment Nail & Sale vindt de bezoeker de groothandels, leveranciers van nagelverzorgingsproducten en aanbieders van producten voor de beautybranche met directe verkoop. In dit deel van de beurs kunnen werknemers in de uiterlijke verzorgingsbranche, waaronder nagelstylisten, technische- en creatieve workshops volgen, inspiratie opdoen en aankopen doen.

Meer informatie over beautybeurzen Beauty Trade special (29 t/m 31 maart) en Beauty Salon dimensions (13 t/m 15 september) is te vinden via www.beautybeurzen.nl. Het zijn dé evenementen voor de uiterlijke verzorgingsbranche. Vakbezoekers ontdekken hier de laatste trends en noviteiten op het gebied van schoonheidsverzorging. De beurzen vinden plaats in de Jaarbeurs in Utrecht.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • email
  • NuJIJ
  • Print
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Bloglines
  • eKudos
  • MySpace
Geschreven door: Norman van den Wildenberg

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*