Mannengemak vs. vrouwengemak…

JeansSoms is het oneerlijk; de dames hebben het een stuk moeilijker dan de heren. Mannen hebben vaak genoeg aan 3 paar schoenen, pakken vaak een van de 4 spijkerbroeken uit de kast en trekken daar dan één van hun 20 t-shirts of overhemden bij aan. En de dames? Wij willen onze outfit natuurlijk wel aanpassen aan de dag: Gaan we nog op stap, hoe warm of koud is het, staat het wel bij elkaar, enzovoort.

Zo gaat het ook al als we gaan winkelen. Wij besteden veel aandacht aan ons uiterlijk, doen moeite er mooi uit te zien en mannen, die gaan gewoon weer voor gemakkelijk. Het lijkt er zelfs op alsof de hele wereld op mannen is gemaakt, want wees nu eerlijk dames: Winkels worden ingericht volgens de mannenregels. Alles ligt onlogisch bij elkaar, zolang de mannen het maar makkelijk kunnen pakken om binnen vijf minuten weer buiten te staan. Nee, dan wij, aan ons denken ze niet, wij moeten ons maar behelpen met het zoeken in een winkel terwijl alles door elkaar hangt.

Zo is het ook met internetwinkels: Wij vrouwen willen alles toch wel een keer passen, terwijl de maten van de mannen er toch niet zo toe doen. Mannen bestellen dus veel meer op internet, want het boeit ze toch vaak niet hoe het ze staat. Zolang het maar gemakkelijk is, zodat ze niet te lang hoeven te winkelen.

Wat dat betreft is internetwinkelen maar een mannenbeleving, zeker aangezien er veel sites zijn die puur voor mannen zijn gemaakt. Een paar kledingwinkels zijn voor ons vrouwen, maar ook daar verkopen ze vaak ook herenkleding. En de heren? die kunnen zich dagen uitleven op onlinewinkels als conrad, BOL of reservedelenstore.nl, waar ze zelfs hun auto-onderdelen online kunnen bestellen. Om dat thuis weer te gaan klussen, hun gemakkelijke kleding vies wordt, zodat wij weer kunnen gaan wassen. Over gemakszucht gesproken…

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • email
  • NuJIJ
  • Print
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Bloglines
  • eKudos
  • MySpace
Geschreven door: Marie- Louise Reichenbach

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*