MOAM voor HEMA maakt designers, collectie en coaches bekend

Groepsportret2 zwartwitVanaf september is de allereerste collectie van MOAM voor HEMA te koop in meer dan 200 filialen. De 20-delige designcollectie biedt de Nederlandse consument comfort tailoring. De moderne collectie is het antwoord op de huidige trends, vertaald naar een slouchy collectie met goede pasvorm. Het designcollectief MOAM voor HEMA bestaat uit designalumni Dewi Bekker (KABK), Sanne Faber (AMFI), Julie de Ruijter (KABK) en Tess van Zalinge (AMFI).

De collectie bestaat grotendeels uit fashion items voor de vrouw; zoals een colbert, blouse, sweater en pantalon. Voor de man maakt MOAM voor HEMA onder andere een overhemd en een gebreide trui. Daarnaast zijn er producten ontwikkeld als keukentextiel (de MOAM voor HEMA theedoek en handdoek), accessoires (een shawl en beanie) en andere artikelen als agenda’s en panty’s.

Tijdens de productieontwikkeling worden de designers wekelijks bijgestaan door drie coaches. Frans Ankoné is de styling coach van MOAM voor HEMA, hij is een bekend Nederlands stylist en heeft onder andere gewerkt voor New York Times, Avenue en Vogue. Daarnaast zal Peter Leferink de designers bijstaan als design coach. Hij is werkzaam als hoofddocent op de design afdeling aan AMFI. En tot slot is Mariette Hoitink, eigenaresse HTNK, management coach van het collectief.

Daarnaast wordt het designcollectief ook verschillende malen gecoacht door grote namen uit de Nederlandse mode industrie, zoals Frans Molenaar, Olcay Gulsen, Claes Iversen, manager concept design Rob van Thiel van de HEMA en de hoofdredacteuren van LINDA. magazine Jildou van der Bijl en Iebele van der Meulen.

MOAM voor HEMA is een bijzondere samenwerking aangegaan met LINDA. magazine, niet alleen zullen de hoofdredacteuren het designcollectief coachen, ook zal initiatiefnemer Martijn Nekoui wekelijks een column schrijven voor LINDA online met een exclusieve blik achter de schermen van het atelier.

MOAM is opgericht door Martijn Nekoui in 2012, vanuit de gedachte dat Nederland veel kennis in huis heeft die overgedragen dient te worden aan een nieuwe generatie. Door middel van een coaching traject krijgen jonge ontwerpers praktische tools aangereikt vanuit de top van de industrie; kennisoverdracht tussen jong en oud. MOAM werkt multidisciplinair binnen de verschillende culturele sectoren in Nederland, zoals mode, fotografie en moderne kunst. MOAM ontwikkelde eerder evenementen in samenwerking met de Bijenkorf en musea als FOAM en EYE.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • email
  • NuJIJ
  • Print
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Bloglines
  • eKudos
  • MySpace
Geschreven door: Sandro Takke

Post Author: Sandro Takke

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*