Nederland koopt massaal kerstcadeau via mobiel

Nelly, jurk, 25,95Een van Nederlands grootste online kledingwinkels, wehkamp.nl, ziet in aanloop naar de feestdagen het aandeel kerstaankopen via mobiel stijgen naar 40%. Consumenten kiezen steeds meer voor gemak en mijden in aanloop naar de feestdagen de drukke winkelstraten. De laatste dagen voor kerst verwacht het online warenhuis nog zo’n 170.000 bestellingen te verzenden naar klanten.

De Nederlandse vrouw gaat dit jaar tijdens kerstdiner veelal gekleed in sexy jurkje. De overgrote meerderheid van de vrouwen in Nederland (80%) gaat feestelijk gekleed tijdens de kerst. Waar vorig jaar een jumpsuit nog onderdeel uit kon maken van de kerstoutfit, verschijnen vrouwen dit jaar in een feestelijk jurkje aan het kerstdiner: het aantal bestelde feestjurkjes is met 17% gestegen ten opzichte van vorig jaar. Onder deze kerstjurkjes gaan vrouwen sexy gekleed: lingerie, met name body’s ( +17%) zijn populair en de vraag naar hold-up kousen is in de maand december ruim 2,5 keer hoger dan in andere maanden. Waar vrouwen uitpakken, pakken mannen vooral hetzelfde. Uit onderzoek uitgevoerd in opdracht van wehkamp, blijkt dat ongeveer de helft van de mannen niet van plan is iets bijzonders aan te trekken tijdens de kerstdagen.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • email
  • NuJIJ
  • Print
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Bloglines
  • eKudos
  • MySpace
Geschreven door: Norman van den Wildenberg