Duurzaam jeansmerk Kuyichi opent fabrieksdeuren

KuyichiHet duurzame jeansmerk Kuyichi gaat volledig transparant communiceren over de productieketen. Zo is het vanaf nu voor iedereen volledig inzichtelijk: hoe, waar en door wie de Kuyichi producten gemaakt worden. Een unicum in de kledingindustrie die vaak onder vuur ligt door de slechte arbeidsvoorwaarden en werkomstandigheden van de arbeiders en vervuiling van het milieu. Kuyichi hoopt hiermee anderen te inspireren.

Slechte imago kledingindustrie
Modemerken worden steeds vaker geconfronteerd met maatschappelijke organisaties en consumenten die willen weten waar en hoe hun kleding gemaakt is. Dit heeft alles te maken met het slechte imago dat de kledingindustrie heeft opgebouwd door de jaren heen. Te denken aan slechte werkomstandigheden, lage lonen, uitbuiting, kinderarbeid en milieuvervuiling. Hier moet iets aan veranderen. Daarom gaat Kuyichi dit jaar een stap verder en opent haar fabrieks deuren voor de buitenwereld.

Onlangs is de vernieuwde website van Kuyichi gelanceerd, waarbij de deuren van de fabrieken letterlijk worden geopend middels de campagne.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • email
  • NuJIJ
  • Print
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Bloglines
  • eKudos
  • MySpace
Geschreven door: Norman van den Wildenberg