Taylor Swift is hip!

Er staat geen Taylorrem op Taylor Swift. De 25-jarige popster treedt in de voetsporen van onder meer Beyoncé en Rihanna en breidt haar imperium uit met een eigen kledinglijn. Al is het meteen duidelijk dat de creatieve kant het moet afleggen tegen het zakelijke.

Swift lanceert haar eerste kledinglijn in China, waar ze in november op tournee gaat. De collectie, die in samenwerking met het Amerikaanse Heritage66Company wordt gemaakt, zal bestaan uit T-shirts, jurkjes en sweaters met een verwijzing naar haar jongste plaat 1989.

De kledinglijn zal uitsluitend via een Chinese webshop worden verkocht en is dan ook gericht op haar Chinese fans. Waarom China? De groeiende consumentenmarkt bestaan vooral uit jongeren onder de 25 jaar, toevallig ook de groep die het vaakst naar de muziek van de Amerikaanse popster luisteren.

Bovendien wil Swift op die manier ook namaak tegengaan.

The Guardian voorspelt echter nu al ophef, want het jaartal en de initialen TS liggen gevoelig in China: ze verwijzen namelijk ook naar Tiananmen Square, het plein in Peking waar een studentenprotest op 4 juni 1989 uitmondde in een bloedbad.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • email
  • NuJIJ
  • Print
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Bloglines
  • eKudos
  • MySpace
Geschreven door: Marie- Louise Reichenbach