Papieren agenda is in trek

Diary 684750 640De verkoop van papieren agenda’s zit behoorlijk in de lift. Over de hele linie stijgt de omzet in 2015 met bijna 6,5% ten opzichte van vorig jaar. Marktleider Bruna versterkt daarmee haar marktpositie, waar de winkelketen al jaren het grootste en meest brede assortiment agenda’s en kalenders in huis heeft.

Voor Algemeen Directeur van Bruna Fred Zeegers komt het succes niet als een verrassing: “Wij zien heel wat verhalen voorbij komen over de digitale agenda die het gaat winnen van de fysieke, maar wij zien die trend absoluut niet. Sterker nog: we verkopen meer agenda’s en kalenders dan in de afgelopen jaren. Elektronisch is misschien handig, maar het gebruiksgemak van papier blijft vooralsnog favoriet. We bedienen de individuele markt, maar zeker ook de kleinzakelijke. Een deel van de groei die we waarnemen, komt bij die laatste groep vandaan.”

Het eigen merk van Bruna, dat al enkele decennia bestaat, voert de top van de verkochte agenda’s aan bij de keten. Dit jaar krijgt het huismerk weer een nieuwe impuls door de lancering van drie moderne collecties, die allemaal hun eigen thema hebben. Een creatief team met trendwatchers en ontwerpers neemt de vormgeving voor rekening.

In totaal horen 21 agenda’s en kalenders bij de drie thema’s die Bruna voor 2016 aanbiedt:
– Arabesca: Diverse oosterse invloeden geven dit thema een decoratieve uitstraling. Het is rijk, veelkleurig en vol klassieke dessins.
– Grafica: Grafische dessins met invloeden van Afrikaanse motieven zijn het uitgangspunt. Een mix van materialen geven het product een luxere uitstraling.
– Fineliner: Handgemaakte illustraties, opgebouwd uit fijne lijnen of vlakken voeren de boventoon. De basis is zwart-wit met een paar kleuraccenten.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • email
  • NuJIJ
  • Print
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Bloglines
  • eKudos
  • MySpace
Geschreven door: Marie- Louise Reichenbach

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*