Omzet Kleding.nl naar 24 miljoen

TRENDS 2016Kleding.nl heeft haar omzet in 2015 ruimschoots verdubbeld. De kleding zoekmachine genereerde in vijf Europese landen ruim 24 miljoen euro omzet voor de aangesloten webwinkels.

De inspanningen van het bedrijf werpen hun vruchten af. Mede door een TV- en radio campagne, zag Kleding.nl haar omzet in Nederland het afgelopen jaar verdubbelen. De omzet uit de internationale activiteiten van zusterbedrijf Fashiola in Duitsland, Groot-Brittannië, Spanje en Frankrijk verdriedubbelde.

“Wij laten zien dat met de juiste marketing- en conceptstrategie nog steeds groei in deze branche mogelijk is.” aldus directeur Peter Langenkamp. “Het is ons doel om mét winkels in de kleding branche online succesvol te zijn. Onze app is daar een goed voorbeeld van. Een extra verkoop kanaal, waarmee we de omzet via mobiele devices hebben laten stijgen van 9% naar 16%.”

Het online bereik van Kleding.nl groeide het afgelopen jaar met ruim 60%, tot meer dan één miljoen bezoekers per maand. De site werd voor het eerst meer via mobiele devices (60%) dan via PC’s (40%) bezocht.

Het bedrijf blijft actief investeren in TV-, radio- en online marketing campagnes en zet daarnaast in op verdere internationalisering.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • email
  • NuJIJ
  • Print
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Bloglines
  • eKudos
  • MySpace
Geschreven door: Marie- Louise Reichenbach