Miss Etam zoekt boegbeeld op basis van karakter

542b16b9 8340 41af bc50 aaaeecd57f15Miss Etam lanceert vandaag een campagne ‘Wat jou mooi maakt’, waarbij een zoektocht wordt gehouden naar het mooiste karakter van Nederland: de ‘Miss van Miss Etam’. Geen miss die wordt geselecteerd op haar buitenkant, maar een miss met het mooiste karakter. Een vrouw die vanbinnen én vanbuiten straalt, een vrouw die mooi zichzelf is. De winnares wordt het boegbeeld van het modemerk en zal te zien zijn in aankomende fotoshoots.

Wat jou mooi maakt ‘Wat jou mooi maakt’ is het thema van de nieuwe campagne. Presentatrice en ondernemer Zarayda Groenhart vindt dit een belangrijk onderwerp en is de host van deze zoektocht. “Ik vind het mooi om de diversiteit van schoonheid te vieren”, aldus Groenhart. Als aftrap van de campagne is een video gelanceerd waarbij vrouwen van alle leeftijden, maten en vormen te zien zijn en die onderschrijven dat schoonheid veel verder gaat dan alleen de buitenkant.

Via een online applicatie kunnen vrouwen hun moeder, dochter, zus, vriendin, collega, buurvrouw of zichzelf opgeven om de titel te winnen. Bij het aanmelden kunnen een aantal competenties toegekend worden aan degene die ze willen nomineren. Een selectie van uiteindelijk tien dames zullen worden gewaardeerd op karakter, uitstraling en hun verhaal. Nederland zelf maakt uiteindelijk de keuze voor de winnares uit een selectie van drie. De winnares zal terug te zien zijn in fotoshoots, wint een jaar lang gratis kleding én een reischeque.

“Mooi vanbinnen is daadwerkelijk mooi vanbuiten” “Er is nog een belangrijkere schoonheid dan uiterlijke schoonheid”, aldus prof dr Rick van Baaren, hoogleraar gedragsbeïnvloeding van Lab of Life. “Als je jezelf accepteert zoals je bent, jezelf dus niet continue vergelijkt met anderen, je je innerlijke kracht naar boven haalt én die omarmt, maakt dat je letterlijk een mooier mens. Iemand die dát kan gaat stralen. Je ogen spreken meer, je huid wordt gladder, je gezicht ontspant, je lacht meer dus je wordt vanzelf mooier. Jezelf aantrekkelijk vinden trekt ook weer mensen aan die zichzelf ook aantrekkelijk vinden en dat bevordert weer je positieve zelfbeeld. De campagne van Miss Etam draagt bij aan het bewustwordingsproces hiervan en geeft de juiste tegenwicht in de trend waarbij uiterlijk een steeds grotere rol lijkt te spelen.”

Bewustwording innerlijke schoonheid Juist in een tijd waarin uiterlijke schoonheid met instagram filters, photoshop-lagen en body shaming belangrijker lijkt dan ons innerlijk, wil het merk een duidelijk statement maken en mensen aanzetten om na te denken wat echte schoonheid voor hen betekent. “Wij zeggen het al heel lang. Maar dit keer willen we door middel van deze campagne nog meer benadrukken wat er echt toe doet. Namelijk; elke vrouw is uniek en mooi zoals ze is. Als je blij bent met wie je bent, voel je dat vanbinnen en zie je dat vanbuiten. Juist dat bewustzijn is zo belangrijk om lekker in je vel te kunnen zitten, aldus Nicolien Mastenbroek, Marketingmanager Miss Etam.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • email
  • NuJIJ
  • Print
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Bloglines
  • eKudos
  • MySpace
Geschreven door: Marie- Louise Reichenbach