Lush’ nieuwe flagship store geopend in Amsterdam

Vrijdag opende aan de Kalverstraat 121-123 in Amsterdam de nieuwste vestiging van Lush Fresh Handmade Cosmetics. Ook Britse directeur en medeoprichter Mark Constantine was hierbij aanwezig. De flagship store van het internationale bedrijf beslaat maar liefst drie verdiepingen met verse, handgemaakte cosmetica en heeft een extra uitgebreide collectie, waaronder exclusieve bath oils. De vestiging heeft een focus op creativiteit, met een speciale ruimte voor parfums en muziek.


Eerste winkel van Nederland
De vorige winkel aan Kalverstraat 98 was de eerste winkel van Lush in Nederland en vestigde zich hier in 2001. Na 16 jaar op de oude locatie is die winkel nu vervangen door de nieuwe vestiging. In dit centrale, bekende pand in Amsterdam was hiervoor Siebel gevestigd. Het ongeveer 400-jaar oude rijksmonument is omgetoverd tot een waar Lush-walhalla. Zo bevindt zich op de begane grond een Hair Lab waar je je haar kunt laten verzorgen met Lush haarproducten. Ook worden hier – als enige plek in Nederland – Lush bath oils verkocht.

Verzorging en muziek
Op de eerste verdieping ligt de focus op huidverzorging met onder andere een uitgebreide collectie aan massage bars en een Skin Care Consultation Bar voor persoonlijk huidadvies. Boven in het pand is een speciale ruimte gecreëerd met door Lush ontwikkelde parfums en muziek, waar ook feestjes kunnen worden georganiseerd. Het is hiermee de derde winkel van Lush wereldwijd met een exclusieve muziekcollectie. Tijdens de opening trad de Britse artiest Duotone van het internationale label ECC in deze bijzondere Perfume and Music Loungebar op. Naast muzikale optredens konden bezoekers genieten van vers fruitsap en cocktails gebaseerd op Lush-producten en was er de mogelijkheid om zelf bath bombs met de hand te maken.

Charity Pot
Vanaf de start van Lush 22 jaar geleden, in 1995, wordt het bedrijf gedreven door innovatie en ethiek. Daarnaast wordt dit jaar de tiende verjaardag van de Charity Pot gevierd, de hand- en bodylotion waarvan de volledige opbrengst (min de BTW) naar kleinschalige goede doelen gaat die zich inzetten voor mensenrechten, dierenrechten en milieu. Een van die doelen is Sea Ranger Service, waarvan oprichter en activist Wietse van der Werf tijdens de opening een podium kreeg om meer te vertellen over zijn werk. In totaal is door Lush meer dan 20 miljoen euro uitgekeerd aan honderden goede doelen wereldwijd.

Typsich Lush
De Britse pionier op beautygebied ontwikkelt onder andere bath bombs, shower jellies en shampoo bars, en maakt hierbij gebruik van verse ingrediënten zoals biologisch fruit en groente. Lush strijdt tegen het gebruik van dierproeven, heeft een uitgebreide Ethical Buying-afdeling en is marktleider als het gaat om het tegengaan van verpakkingsmateriaal. De ‘naakte’ producten van Lush zijn ondertussen een begrip – dit zijn producten die geen verpakking nodig hebben, zoals shampoo, conditioner en massageolie in vaste vorm. Lush is 100% tegen dierproeven, 100% vegetarisch, 83% vegan, 60% zelfconserverend en 38% verpakkingsvrij.

Lush heeft ook succesvolle winkels in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Den Bosch, Maastricht en Haarlem. Wereldwijd heeft Lush 931 winkels in 49 landen, 38 wereldwijde webshops en een internationaal netwerk met apps, uitzendkanalen en digitale communities in meer dan dertig talen.
Lush Kalverstraat is zeven dagen per week geopend.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • email
  • NuJIJ
  • Print
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Bloglines
  • eKudos
  • MySpace
Geschreven door: fashionadmin

Post Author: fashionadmin